maandag 29 februari 2016

Black Widow: Forever Red - Margaret Stohl(Black Widow #1)

Enter the world of the Avengers’ iconic master spy…

Natasha Romanoff is one of the world’s most lethal assassins. Trained from a young age in the arts of death and deception, Natasha was given the title of Black Widow by Ivan Somodorov, her brutal teacher at the Red Room, Moscow’s infamous academy for operatives.

Ava Orlova is just trying to fit in as an average Brooklyn teenager, but her life has been anything but average.The daughter of a missing Russian quantum physicist, Ava was once subjected to a series of ruthless military experiments—until she was rescued by Black Widow and placed under S.H.I.E.L.D. protection. Ava has always longed to reconnect with her mysterious savior, but Black Widow isn’t really the big sister type.

Until now.

When children all over Eastern Europe begin to go missing, and rumors of smuggled Red Room tech light up the dark net, Natasha suspects her old teacher has returned—and that Ava Orlova might be the only one who can stop him. To defeat the madman who threatens their future, Natasha and Ava must unravel their pasts. Only then will they discover the truth about the dark-eyed boy with an hourglass tattoo who haunts Ava’s dreams…




Ik ben groot fan van de Marvel films, en Black Widow is daar ook een van mijn grote favorieten. Dus toen ik dit boek voorbij zag komen op youtube wilde ik het meteen lezen, het duurde even maar ik begon er deze maand eindelijk in en hierbij wat ik er van vond.

Het verhaal is goed, het laat wat zien van de Red Room, waar ook Natasha heeft gezeten als kind en zo kom je toch wat meer over haar te weten, 
De uitwerking vond ik wat minder, het liefdesverhaal was erg oppervlakkig en ze waren te snel te veel verliefd, het kwam heel nep over. 
De rest van de uitwerking was wel aardig, het verhaal had een fijn tempo en er gebeurde genoeg om niet verveeld te raken.

De personage's waren over het algemeen wel goed. Hoewel Black Widow in de titel word vernoemd draait het voornamelijk rond Ava, en voelde soms Natasha meer als een extra personage. Soms begreep ik echt niks van Ava en wilde ik haar het liefst door elkaar schudde zodat ze eens wat normaler ging nadenken, maar ja.

Het boek is opzich best leuk, vooral om tussendoor te lezen, maar het is totaal geen must-read, en ik zal hem niet echt snel aanraden, tenzij je specifiek iets van Marvel zoekt. Leuk maar verwacht niet te veel.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten