vrijdag 15 januari 2016

Shadowhunters



Meestal ben ik die persoon die vrij laat pas aan serie's begint, dat de tweede seizoen al klaar zijn, en soms val ik pas binnen bij seizoen 4 of nog later. Maar nu begon eindelijk een serie die ik vanaf het begin kon volgen; Shadowhunters. En hierbij mijn eerste reactie op de serie!
let op: spoilers voor de eerste aflevering


Ten eerste zijn er aardig wat dingen veranderd ten opzichte van de boeken, maar dat had ik wel verwacht
Zo is Dorothea opeens Dot, werkt Luke bij de politie, en zit Valentine in Chernobyl. 
En op sommige vlakken ben ik het hier totaal niet mee eens, maar ik geloof wel dat het later in het seizoen beter kan uitpakken.

De eerste aflevering ging vrij snel met de verhaallijn, zo is Dot eigenlijk al meteen klaar, waar ze pas vrij laat in het boek in een Demon verandert, was het nu binnen de eerste aflevering. 
Ook vond ik het jammer dat Clary haar moeder nog ziet na Pandemonion, maar voor ze ontvoert word. Ik vond het in de boeken juist heel goed dat ze pas later haar leeg gehaalde huis ziet. 



Daarin tegen is de serie een miljoen keer beter dan de film. Alec heeft in aflevering 1 al meer tekst dan in de gehele film. En ik vond de onderlinge interactie tussen Alec, Isabelle en Jace zo veel leuker en meer op echt familie lijken. 

Ik ben over het algemeen heel enthousiast, en kijk heel erg uit naar de rest van het seizoen. Daarnaast moet je een serie niet op 1 aflevering afkeuren. En vooral tegenover de film is het nog best dicht bij de boeken gebleven tot nu toe. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten