zondag 17 januari 2016

City of Fallen Angels - Cassandra Clare (The Mortal Instrumets #4)

De oorlog tussen de benedelingen en de schaduwjagers is voorbij, ze leven nu vredig naast elkaar. Clary is weer thuis in New York, en ze is begonnen met haar opleiding tot schaduwjager. En, misschien nog wel belangrijker: zij en Jace zijn nu echt een stel. 

Maar dan wordt de ene na de andere schaduwjager vermoord. Wanneer Jace zich afstandelijk gaat gedragen, wordt Clary geconfronteerd met haar grootste nachtmerrie…




Nu ik de Infernal Devices had afgerond mocht ik eindelijk weer verder aan The Mortal Instruments.

Dit boek voelde eerlijk gezegd een beetje als een soort tussenboek. Het zette de opzet neer voor de volgende 2 delen, Nu Valentine verslagen is moet er natuurlijk een nieuwe slechterik komen, en dit boek zorgt er eigenlijk voor dat die er is. 

Daarintegen vond ik het juist fijn lezen, het was even relaxed nadat Clockwork Princess mijn hart had mishandeld. Het was even bijkomen voordat ik weer in een strijd, met waarschijnlijk veel emoties, werd gegooid.

Het verhaal speelt zich een tijd na City of Glass af, en je merkt dat de karakters zijn gegroeid in die periode, er zijn ondertussen echte koppels ontstaan: Magnus-Alec, Clary-Jace, En Simon heeft zelfs 2 vriendinnen. 
Maar het voelde niet alsof je van alles had gemist, je word op zo'n manier bijgepraat dat het voelt alsof ik die periode die mist ook heb gelezen. 

Ik vond dit boek in het kort niet extreem spannend, maar het was wel belangrijk genoeg voor de volgende boeken, het zet de nieuwe slechterik neer en daarom dwong het me haast meteen verder te gaan in het volgende boek.

“Hearts are breakable," Isabelle said. "And I think even when you heal, you're never what you were before".”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten