woensdag 20 januari 2016

Omhulde stad - Ransom Riggs (Miss Peregrine’s Peculiar Children #2)

Het verhaal begint in 1940 en sluit aan op het eerste boek. Jacob en zijn nieuwe vrienden zijn net ontsnapt en moeten het eiland verlaten samen met mevrouw Peregrine. Hun reis gaat naar Londen, in meer dan één opzicht een bijzondere hoofdstad. Onderweg ontmoeten ze nieuwe bondgenoten, bijzondere dieren en verrassingen in allerlei gedaanten.


Nadat ik dit boek voor mijn verjaardag had gekregen wilde ik er eigenlijk meteen in beginnen, helaas lagen er nog een aantal boeken die voorrang hadden, maar nu heb ik hem dan eindelijk uit!

Omhulde stad begint waar boek 1 eindigde. De bijzondere kinderen verlaten het eiland en gaan opzoek naar een manier op mevrouw Peregrine terug te krijgen, aangezien ze op dat moment vast zit in haar vogel vorm.

Dit boek had veel meer spannende momenten dan het eerste deel. In het eerste boek werd de wereld een soort van opgebouwd, en in dit boek gingen we eindelijk ook echt die wereld in en verder ontdekken. Er zijn meer momenten waar ze in contact komen met schepsels en hulsels, waardoor het echt een stuk spannender is.

Toch voelen de karakters nog steeds een stuk jonger dan ze horen te zijn, vooral bij de wat jongeren kinderen. Ik heb geen idee meer hoe oud ze horen te zijn maar soms voelt het aan alsof ze hooguit 12 zijn. Dit was wel al een stuk minder dan in het vorige boek en ik begin ze ook steeds meer naar hun leeftijd te zien (Volgens mij is Jacob namelijk iets van 17, dan moet Emma dat ook wel zijn) 

Voor de rest is dit boek weer heerlijk geschreven en ik ben er, toen ik er eenmaal goed voor ging zitten, in een dag door heen gevlogen. Vooral het einde was weer geweldig en ik ben helemaal enthousiast voor boek drie (uggh moet ik perse nu op boeken-koop-ban zijn????)


“Laughing doesn’t make bad things worse any more than crying makes them better.” 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten