zondag 24 januari 2016

Cinder - Marissa Meyer (The Lunar Chronicles #1)

Humans and androids crowd the raucous streets of New Beijing. A deadly plague ravages the population. From space, a ruthless lunar people watch, waiting to make their move. No one knows that Earth’s fate hinges on one girl.

Cinder, a gifted mechanic, is a cyborg. She’s a second-class citizen with a mysterious past, reviled by her stepmother and blamed for her stepsister’s illness. But when her life becomes intertwined with the handsome Prince Kai’s, she suddenly finds herself at the center of an intergalactic struggle, and a forbidden attraction. Caught between duty and freedom, loyalty and betrayal, she must uncover secrets about her past in order to protect her world’s future.





Zodra ik las dat deze serie een combinatie was van Sprookjes en Sci-Fi, was ik verkocht. Dit moest en zal ik lezen. Dus zodra ik verjaardagsgeld had gekregen bestelde ik ze en nu nam ik eindelijk de tijd om ze te lezen.

Ik ben normaal niet echt van de sci-fi, ik kijk het soms maar het is niet iets wat me normaal aantrekt. Toch ben ik echt verliefd op dit boek, ik ben namelijk wel een sprookjes-addict. Het heeft de standaard onderdelen van een Assepoester verhaal: Stiefmoeder, stiefzusters en een bal waar ze niet heen mag. Hierdoor voelt het wel vertrouwd, maar het heeft daarnaast iets hel verfrissends. Er is geen Peetmoeder die kan toveren, of muisjes die haar helpen. Cinder doet het allemaal zelf. 

Dus je hebt je sterke hoofdpersoon, maar dat is natuurlijk niet alles wat goed is aan dit boek
De schrijfstijl is heerlijk, het zorgde er voor dat ik maar met moeite dit boek kon neer leggen. Alles word mooi omgeschreven en het neemt je mee in deze sci-fi wereld.
Het verhaal zelf is gewoon hartstikke goed, het is iets wat ik nog niet eerder heb gelezen en het voelt toch vertrouwd.

Zover ik weet is deze serie nog niet in het Nederlands uit, dus als je wilt beginnen moet je wel in het Engels, maar geloof me: het is het waard. 

“Imagine there was a cure, but finding it would cost you everything. It would completely ruin your life. What would you do?” 


1 opmerking:

  1. De eerste twee delen zijn wel vertaald, maar daar zijn ze opeens abrupt mee gestopt... Dus inderdaad de Engelse versie lezen!

    BeantwoordenVerwijderen