maandag 11 januari 2016

Clockwork Princess - Cassandra Clare (The Infernal devices #3)

Axel Mortmain wil De Helse Creaties, een leger van meedogenloze wezens, inzetten om de schaduwjagers te vernietigen. Om zijn plannen ten uitvoer te kunnen brengen, heeft hij echter nog één iemand nodig: Tessa Gray.

Als Mortmain Tessa ontvoert, doen Jem en Will - de twee jongens die het meest van haar houden - er alles aan om haar te redden. Ondertussen realiseert Tessa zich dat zijzelf de enige is die haar kan redden. Maar kan één meisje alleen een heel leger overwinnen?



Dit boek heeft mijn hart uit mijn borst gerukt, is er op gaan springen, heeft het door de kamer gegooid, daarna in stukken gescheurd. Om het uiteindelijk voorzichtig weer bij elkaar te plakken met plakband en zachtjes terug te plaatsen.

In dit laatste deel van de serie nemen de shadowhunters van Londen het op tegen Mortmain, het grote eind duel, of eindbaas als we het gaan zien als een mario spel. 
Maar dat gebeurt natuurlijk niet zonder de nodige emoties. 

Ik las al zoveel lovende recensie's van dit boek dat ik overtuigd was dat het me teleur ging stellen, maar wow ik ben nog steeds een beetje overdonderd door dit boek,
Natuurlijk is het al super goed geschreven, maar hoe het verhaal en de personage's zich ontwikkeld hebben in deze serie is gewoon prachtig om te lezen.
Er zijn genoeg plottwisten om me bij elke pagina weer in shock te laten zijn, en om me aan het eind het boek met een opgelucht hart te laten sluiten. (oké ik gooide hem op tafel neer omdat ik veel emoties had op dat moment) 

Dus hierbij nog eens, ben je gek op de wereld van de shadowhunters, lees zeker ook deze serie, zodat je net als ik lekker een potje kan gaan janken (er waren ook happy tears hoor, no worries)

Life is a book and there are a thousand pages I have not yet read.


Lees hier ook mijn recensies van: Clockwork Angel en Clockwork Prince

Geen opmerkingen:

Een reactie posten