maandag 11 april 2016

City of Heavenly fire - Cassandra Clare (The Mortal Instruments #6)

Het gevaar ligt weer op de loer. Clary, Jace, Simon en hun vrienden moeten vechten tegen het grootste kwaad dat ze ooit hebben gezien: Clarys eigen broer Sebastian. Niets of niemand in deze wereld kan hem verslaan. De enige oplossing lijkt te vinden in de onderwereld, waar nog nooit een schaduwjager is geweest en waarvan niemand ooit is teruggekeerd. Maar Clary, Jace en Simon hebben weinig keus en beginnen aan de gevaarlijke tocht naar de diepste krochten van de onderwereld. Terwijl de wereld om hen heen uit elkaar valt, staan ze voor de moeilijkste opdracht in hun leven... bron: Goodreads



Nadat ik bijna een maand deed over dit boek kon ik hem eindelijk dichtslaan. Het einde van de serie.

Als eerst, de personage's zijn weer precies zo geweldig als altijd, ik kan geen genoeg krijgen van Alec en Magnus, en Simon is ook al zo fijn. Hoewel ik best wel klaar ben met Jace nu (het lukt me niet om hem leuk te vinden, ik heb mijn best gedaan echt waar) 

Het verhaal was weer goed! Ik was zo bang dat dit zo tegenvallen, 6 delige serie vind ik normaal veel te lang, maar wow dit was het perfecte einde (ookal waren er veel feels!) Hoewel ik boek 5 iets minder vond, is Heavenly Fire echt weer keigoed, 

De schrijfstijl is nog steeds zo goed als de eerdere boeken, zelfs bij dit beest van een boek ging het niet vervelen. Het leest zelfs best snel weg voor meer dan 700 pagina's.

Ik ben nog best onder de indruk van dit boek, zeker een goede afsluiting voor de serie. Nu snel op naar lady midnight!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten