woensdag 9 maart 2016

De Book GIF Tag

Ik word door de lieftallig Eline  getagd voor de Book GIF Tag, en natuurlijk ga ik die doen :)
Waar Eline als thema Supernatural had, besloot ik ook een thema te kiezen maar eentje die meer bij mij paste. Dus hierbij: 10 boeken met Disney GIF's!

  • Becky Albertalli – Simon vs. de Verwachtingen van de rest van de wereld
Simon Spier is zestien jaar en valt op jongens, maar wil dat liever nog niet aan iedereen vertellen. (Qua drama heeft hij genoeg aan zijn rol in de schoolmusical.) Maar dan belandt een e-mail naar zijn online crush bij de verkeerde persoon, en is Simons geheim opeens niet meer veilig. Zijn klasgenoot Martin chanteert hem: als Simon hem niet helpt met het vinden van een perfecte date (bij voorkeur met Simons beste vriendin Abby), zorgt Martin ervoor dat de hele school op de hoogte is van Simons geaardheid. En erger nog: van de identiteit van Blue, aan wie Simon zijn e-mails stuurt.


Ik verwachte veel van dit boek, en het heeft al die verwachtingen overtroffen. YOU GO SIMON!!!
  • Rick Riordan – Percy Jackson en de Bliksemdief
Percy Jackson staat op het punt om van school getrapt te worden. Alweer... En dat is nog maar zijn kleinste zorg, want hij ontdekt dat hij de nakomeling is van een Griekse god. Als de bliksemschicht van Zeus wordt gestolen hebben Percy en zijn vrienden tien dagen de tijd om zijn onschuld te bewijzen, anders zal er een oorlog uitbreken op de Olympus...
Deze serie trekt me dus echt niet op basis van de achterflappen, toch ga ik er binnenkort eens in beginnen omdat iedereen zo enthousiast is. Maar tot nu toe: Naaaaah.
  • Jessica Khoury – Vitro
On a remote island in the Pacific, Corpus scientists have taken test tube embryos and given them life. These beings—the Vitros—have knowledge and abilities most humans can only dream of. But they also have one enormous flaw.
Sophie Crue is determined to get to Skin Island and find her mother, a scientist who left Sophie behind years ago. She enlists hunky charter pilot Jim Julien to take her there. But once on the island, Sophie and Jim encounter more than they bargained for, including a charming, brilliant Vitro named Nicholas and an innocent, newly awoken one named Lux.
In a race for their lives, Sophie and Jim are about to discover what happens when science stretches too far beyond its reach.
Dit klinkt super leuk! Waarom heb ik deze serie nog niet gelezen?? Snel op mijn lijstje zetten!
  • Jandy Nelson – Ik geef je de Zon
Jude en haar tweelingbroer Noah zijn op hun 13e onafscheidelijk, ondanks hun uiteenlopende karakters. Noah is introvert, tekent de hele dag en is in stilte verliefd op de buurjongen, terwijl Jude van de rotsen in zee springt, knalrode lippenstift draagt en genoeg praat voor hen allebei. Maar na een tragische gebeurtenis groeien Noah en Jude steeds meer uit elkaar. Drie jaar later spreken ze elkaar amper nog en lijkt hun band onherstelbaar beschadigd. Dan ontmoet Jude een eigenwijze, vreemde maar knappe jongen, die haar voorstelt aan iemand die haar hele leven (en dat van Noah) opnieuw omgooit.

Het verhaal waarin de tweeling dertien is wordt door Noah verteld. De jaren daarna door Jude. Wat Noah en Jude zich niet realiseren is dat ze allebei maar de helft van het verhaal hebben, en dat hun wereld pas weer compleet zal zijn als ze elkaar terug weten te vinden.
DIT BOEK OMFG IK BEN ZO BLIJ MET DIT BOEK YAAAY
  • Rachel Hawkins – Hex Hall
Three years ago, Sophie Mercer discovered that she was a witch. It's gotten her into a few scrapes. Her non-gifted mother has been as supportive as possible, consulting Sophie's estranged father—an elusive European warlock—only when necessary. But when Sophie attracts too much human attention for a prom-night spell gone horribly wrong, it's her dad who decides her punishment: exile to Hex Hall, an isolated reform school for wayward Prodigium, a.k.a. witches, faeries, and shapeshifters.
Dit boek klinkt opzich wel goed, maar ik heb het idee dat dit zo'n boek is waar er al duizend van zijn, het springt er niet echt uit.
  • Kiera Cass – De Selectie
Voor 35 meisjes is de selectie dé kans op een beter leven. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig caste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour. De selectie biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te strijden om het hart van prins Maxon.
Maar voor America Singer is de selectie een nachtmerrie. Ze moet haar geheime liefde opgeven en haar thuis verlaten om een felle strijd aan te graan voor een kroon die ze niet wil. Maar dan ontmoet ze prins Maxon en twijfelt ze aan alles. America realiseert zich dat het leven waar ze altijd van gedroomd had in het niet valt bij de toekomst die ze nooit voor mogelijk had gehouden.
Deze serie is echt goud!!
  • Cassandra Clare – Stad van Beenderen
De vijftienjarige Clary woont met haar moeder in New York. Wanneer deze ontvoerd wordt, komt Clary achter het familiegeheim: haar moeder behoorde ooit tot een groep demonenjagers. Langzaamaan lukt het Clary om tot die wereld door te dringen. Maar de wereld van de demonenjagers is verscheurd. Zal het Clary en haar vrienden lukken om haar moeder te redden?
Als je dit zo leest klinkt deze serie echt 3 keer niks, maar hij viel me zo erg mee! Prepare, er zijn veel boeken van, niet alleen de 6 boeken van de mortal instruments zelf...
  • Victoria Scott – Water & Vuur
De zestienjarige Tella is wanhopig: haar broer is ernstig ziek en de artsen staan met lege handen. Dan ontvangt Tella geheimzinnige instructies om deel te nemen aan een levensgevaarlijke race door vier ecosystemen: jungle, woestijn, oceaan en bergen. En de prijs? Het geneesmiddel dat haar broer kan redden. Modepopje Tella, niet gewend aan ontberingen, is vastbesloten: ze moet winnen!
Alle deelnemers krijgen een ei, dat tijdens de race uitkomt. In elk ei zit aan pandora, een speciaal gemanipuleerd dier, met gaven waarmee het de deelnemer kan helpen. Tella's Pandora lijkt niets bijzonders te kunnen... of toch wel?
En hoe handig zijn Tella's gevoelens voor de zwijgzame, stoere Guy, die net zo graag wil winnen als zij? Want als het erop aankomt, heeft Tella maar één doel: het leven van haar broer redden - en dat van zichzelf.
Hmmmm... Het klinkt wel vet! Maar het doet me ook een soort van denken aan Scorch Trials, soort van. Hij gaat wel op mijn tbr!
  • Victoria Aveyard – Rode Koningin
In de wereld van de zeventienjarige Mare Berrens hebben mensen zilver of rood bloed. Mare en haar familie zijn geboren als lage Roden, voorbestemd om de elite van Zilveren te bedienen. Bovendien bezitten de Zilveren bovennatuurlijke krachten, waardoor ze zo sterk zijn als goden. Als haar beste vriend in het leger moet gaan dienen zet Mare alles op alles om zijn vrijheid terug te winnen. Het lukt Mare om toegang te krijgen tot het koninklijk paleis, waar ze oog in oog komt te staan met de koning. Hij ontdekt bij Mare een verborgen gave – een kracht waarover ze niet had kunnen beschikken – haar bloed is immers rood…
Ik heb heel veel gemixte recensie's hiervan gelezen, en juist hierom wil ik het graag lezen!
  • Kevin Brooks – Het Bunkerdagboek
'Ik snap niet dat ik erin ben getrapt. Toen ik vanmorgen wakker werd was het nog donker. Zo gauw ik mijn ogen opendeed wist ik waar ik was. Een rechthoekig, helemaal witgeschilderd betonnen gebouw met een laag plafond. Aan de grote gang liggen zes kleine kamers. Er zijn geen deuren. Geen ramen. Erin of eruit kan alleen met de lift.Wat gaat hij met me doen? Wat moet ik doen? Als ik het goed heb komt de lift over vijf minuten naar beneden. Hij kwam ook. Alleen was hij deze keer niet leeg.'
Ik ken dit boek niet, maar door de naam verwachten ik een tweede wereld oorlog boek.. Nu ben ik verward. maar wel geïnteresseerd. Snel eens lezen!

1 opmerking: