maandag 22 februari 2016

Lobsters - Tom Ellen & Lucy Ivison

Hilarisch, romantisch en ongelooflijk awkward!

Sam en Hannah hebben alleen de vakantie om De Ware te vinden. Hun lobster. En hoewel ze een epische zomer gepland hebben, loopt het niet helemaal zoals gehoopt. Sociale misverstanden, goedbedoelde plannen van vrienden en hun eigen angst om voor eeuwig maagd te blijven, staan deze gigantische mijlpaal behoorlijk in de weg. Gelukkig helpt het lot een handje mee.

Bron: Goodreads


Er staan een paar boeken op mijn TBR die gewoon uit moeten voor YAL-fest, waaronder deze. Dus toen ik in de boekhandel niet het boek kon vinden wat ik wilde, maar deze zag liggen kon ik hem natuurlijk niet laten liggen (en ik had mijn vriendin beloofd binnen 5 minuten weer buiten te staan dus ik had haast en stress)
En nu waagde ik me aan dit extreem awkward liefdes verhaal.

De personage hebben niet extreem veel diepgang, maar dat is ook niet nodig. Je krijgt te weten wat je nodig hebt om de verhaallijnen te volgen, de rest doet er ook niet toe. Hannah en Sam hebben beide hun examens afgerond, en willen niet als maagden naar de universiteit. Dat is eigenlijk het hele doel van dit boek. Verwacht dus niks te spannends of diepgaand, het is gewoon een lekker boek om tussendoor te lezen, iets waarbij je niet vol zit met emoties of op het puntje van je stoel zit. Even iets rustigst. 

Het boek is zeker wel grappig, en op sommige momenten haast pijnlijk herkenbaar. Het is op een leuke manier geschreven waardoor het je erg uitnodigt om verder te lezen. De verhaallijn is ook erg leuk, en het is echt een keer iets anders dan de meeste YA boeken, waardoor het verfrissend aanvoelde eigenlijk.

Dit boek heeft me laten lachen en ik ben super blij dat ik het gelezen heb. 

“Look at Ron and Hermione. Obstacles everywhere. But did Hermione give up on Ron when he was dating Lavender Brown? Did Ron give up on Hermione when he was knocking about with that Bulgarian Quidditch bloke? Did they let the pressure of tracking down the final few Horcruxes tear them apart? No. All the drama they went through made it all the more poignant when they finally got together.” 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten