zondag 21 februari 2016

Cress - Marissa Meyer (The Lunar Chronicles #3)

Even in the future. there are damsels in distress...

In the third installment of the Lunar chronicles, Cress, having risked everything to warn Cinder of Queen Levana's evil plan, has a slight problem. She's been imprisoned on a satellite since childhood and has only ever had her netscreens as company. All that screen time has made Cress a great hacker. Unfortunately, she's just received orders from Levana to track down Cinder and her handsome accomplice. 

When a daring rescue of Cress involving Cinder, Captain Thorne, Scarlet, and Wolf goes awry, the group is separated. Cress finally has her freedom, but it comes as a high price. Meanwhile, Levana will let nothing prevent her marriage to emperor Kai. Cress, Scarlet and Cinder may not have signed up to save the world, but they may be the only hope the world has. Bron: Goodreads



Poef wat had ik een moeite om dit boek door te komen, niet dat het saai was, maar het lukte me gewoon niet. Toch ben ik super blij dat ik me erdoor heen heb geslagen en het gewoon afgelezen heb. Want wauw wat een boek!

In dit boek maken we kennis met Cress, een Lunar zonder gedachte controle powers, die vast zit in haar satelliet waar ze hackt voor Levana. 
En Ja hoor, Ik ben meteen verliefd op Cress, ze is zo onschuldig en lief. En valt als een blok voor Thorne. 
Hoewel ik Thorne niet echt mocht in het vorige boek heeft hij dit boek echt mijn hart veroverd. Hoe hij en Cress samen werken is zo goed en hij word met de pagina leuker. Ja dit boek heeft weer heerlijke personage's. Natuurlijk lezen we ook vanaf Cinder en Kai, en zelfs een klein stukje uit Scarlet die gevangen is genomen en in Lunar is. 

Het verhaal zit weer vol actie, en het heeft me geen moment verveeld. Het heeft ook meteen een goede opzet neergezet voor het laatste deel, Winter, en dwingt mij eigenlijk verder te lezen (ookal moet ik eerst wachten tot ik Fairest binnen heb). Het plan voor het volgende boek is me nog iets onduidelijk maar dat is ook juist wat mij dwingt verder te lezen.

Natuurlijk had dit boek ook de nodige Feels factor. Wolf die eigenlijk verloren is zonder Scarlet bijvoorbeeld, ugh mijn hart! Daarnaast dat Kai zich eindelijk bij de Crew voegt. Dit is ook al een reden om door te lezen, meer Kai! 

Ja dit boek heeft het opnieuw gedaan, hoe meer ik lees van deze serie hoe beter het word! 


“Maybe there isn’t such a thing as fate. Maybe it’s just the opportunities we’re given, and what we do with them. I’m beginning to think that maybe great, epic romances don’t just happen. We have to make them ourselves.” 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten