vrijdag 12 februari 2016

City of Lost Souls - Cassandra Clara (The Mortal Instruments #5)

Clary ontdekt dat Lilith er op magische wijze voor heeft gezorgd dat Jace samenspant met de boosaardige Sebastian en dat hij nu een dienaar van het kwaad is. Jace en Sebastian zijn zodanig met elkaar verbonden dat het onmogelijk is om de een te vermoorden zonder ook de ander te doden. Clary is echter vastbesloten Jace te redden, samen met haar goede vrienden Alec, Magnus, Simon en Isabelle. Daarbij zet ze niet alleen haar leven op het spel, maar ook Jace’ ziel...  Bron: Goodreads



Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Ik heb geen idee wat ik van dit boek moet vinden. Het verhaal was goed, maar ik vond het niet zo pakkend als ik de rest vond. Vooral nu achteraf heb ik geen idee of ik het nou een goed boek vond of niet.

Het verhaal verlaat, eindelijk, New York en we gaan de wereld rond met Jace, Sebastian en Clary. Hier was ik heel enthousiast over maar het viel me een beetje tegen, de verschillende plekken die ze bezoeken geven mij geen extra toevoeging aan het verhaal. 

De opzet van het verhaal was heel goed, en dat liet me doorlezen, daarnaast vond ik het einde ook weer geweldig, maar de rest van het boek duurde best lang, Ik kreeg het idee dat ze allemaal maar wat liepen te kloten om de tijd te vullen tot het einde. 

Wel vond ik het een goede aanzet voor het laatste boek, het einde overtuigde me weer om toch boek 6 te lezen  en de serie uit te lezen. Dus het doet wat het moet doen!

“As far as I’m concerned, this is the worst thing that’s happened since I found out why Magnus was banned from Peru.” 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten