woensdag 16 september 2015

The Queen Of The Tearling - Erika Johansen || Review

An untested young princess must claim her throne, learn to become a queen, and combat a malevolent sorceress in an epic battle between light and darkness in this spectacular debut—the first novel in a trilogy.

Young Kelsea Raleigh was raised in hiding after the death of her mother, Queen Elyssa, far from the intrigues of the royal Keep and in the care of two devoted servants who pledged their lives to protect her. Growing up in a cottage deep in the woods, Kelsea knows little of her kingdom's haunted past . . . or that its fate will soon rest in her hands


!Kan spoilers bevatten!

Het boek begint eigenlijk meteen al goed, het trok mij meteen in het verhaal en ik had moeite met het wegleggen.
Kelsea is een heerlijk character om vanuit te lezen en de hele wereld waarin het zich afspeelt vind ik interessant. 

The Tearling is volgens mij eigenlijk Europa, aangezien de hoofdstad ook New London heet. (correct me if I'm wrong) en terwijl het zich in de toekomst afspeelt was ik er eerst van overtuigd dat het in het verleden was, heerlijke plottwist eigenlijk.

De verandering die Kelsea mee maakt is zo heerlijk om te lezen, je ziet haar echt van jong onschuldig meisje in een sterke koningin veranderen. 

Terwijl ik mezelf elke keer moet beloven dat ik geen dystopian boeken meer gaan lezen heeft deze dan toch weer mijn hart veroverd. De schrijfstijl is prettig en je komt meteen goed in het verhaal, ook vind ik het eens leuk om een boek te lezen waar er word gewisseld van POV´s, zulke boeken lees ik haast nooit. 

Even a book can be dangerous in the wrong hands, and when that happens, you blame the hands, but you also read the book

Geen opmerkingen:

Een reactie posten