vrijdag 18 december 2015

Serie's aanraders

Ik heb een lichte verslaving aan serie's, dat houdt in wanneer ik niet in bed lig te lezen dat ik wel een serie aan het kijken ben. Aangezien ik zelf altijd opzoek ben naar nieuwe serie's om te kijken vond ik het wel leuk om mijn aanraders dan een keer te delen. 


Agent Carter
Als je wel eens Marvel films hebt gekeken ken je Peggy Carter vast wel uit Captain America: The First Avenger. Agent Carter word uitgezonden tijdens de winter stop van Marvel's Agents of SHIELD, hierdoor is het ook maar een kort seizoen maar zeker het kijken waard.
In deze serie volg je Peggy Carter die bij de SSR (begin van SHIELD) werkt nadat Steve Rogers in het ijs is gevlogen. Ze word meer gebruikt als een soort assistent, want ja ze is een vrouw en het is wel de jaren 40 hé. Ze wordt gevraagd door Stark (ik ben zijn voornaam kwijt maar het is de papa van Tony) om uit te zoeken wie zijn uitvindingen heeft gestolen en nu doorverkoopt op de zwarte markt, aangezien de SSR er vanuit gaat dat Stark het zelf doet. 
Deze serie is helemaal wauw en je moet hem echt kijken als Marvel fan. Binnenkort begint ook seizoen 2 dus je hebt nog even tijd om het in te halen.



Marvel's Agents of SHIELD
Aangezien ik deze al heel kort noemde hierboven kan deze niet missen.
AOS speelt zich af na The Avengers en je volgt hierin Agent Phil Coulson (ja spoiler hij is dus niet dood maar dat zie je in de eerste 5 minuten al dus niet echt een spoiler) en zijn team die opzoek gaan naar mensen met superkrachten. Ik kan niet echt meer vertellen want dan komen er wel echt al spoilers bij dus je moet het hiermee doen maar deze serie is zo te gek, ik ben echt onder de indruk. En Coulson is gewoon zo'n geweldige personage. Daarbij volgt het dus de tijdlijn van de films die na The Avengers zijn uitgekomen dus je merkt invloeden van Thor: The dark world en Captain America: Winter Soldier want ik zo goed bedacht vindt. Ik ben elke keer weer onder de indruk van Marvel, en natuurlijk zit er zelfs een Stan Lee cameo later in seizoen 1 in. 



Reign
Ik weet niet meer of ik deze de vorige keer ook heb genoemd maar ik blijf verliefd op deze serie
Reign verteld het verhaal van Mary queen of Scots (natuurlijk niet precies maar het is goed genoeg) en hierdoor is de setting alleen al prachtig. Mary komt vanuit een klooster naar het Hof van Frankrijk om met de dauphin Francis te trouwen. (Francis is mijn bae dus afblijven) Maar ondertussen zit Engeland achter haar troon aan en is ze niet helemaal gewild aan het hof. Ik blijf deze serie zo leuk vinden en elke keer ben ik weer onder de indruk van de prachtige jurken en decor's.

Long may she reign.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten