vrijdag 18 september 2015

Fictie werelden waarin ik wil leven



Elke keer als ik een boek lees verdwijn ik haast in de wereld van dat boek, het is zo heerlijk om te lezen over een wereld die zo anders is dan de onze maar te gelijke tijd juist hetzelfde.
Maar welke werelden zou ik nou het liefst in willen leven?




1. Harry Potter
Het leuke van de wereld van Harry Potter is juist dat het zich te gelijke tijd met dat van de onze afspeelt. dus wie kan nou bewijzen dat Hogwarts niet echt bestaan, er zijn genoeg spreuken waardoor muggles het kasteel niet kunnen zien. Daarom is denk ik deze wereld zou herkenbaar, het is ook onze wereld namelijk. Maar wauw wat zou ik graag naar Hogwarts willen gaan, en in de weekenden ronddwalen in Hogsmeade. Gelukkig voor Harry Potter fans is er natuurlijk The Wizarding World of Harry Potter, zo kunnen we ons toch in die wereld wanen, als je het geld heb om naar Orlando te gaan natuurlijk.

2. The Selection
Mijn grootste reden is misschien wel Maxon, om eerlijk te zijn. Maar Illea lijkt me best een fijne wereld om in te leven, als je in een hoge kaste zit natuurlijk. Stel je voor dat je in The Selection komt en dan in het kasteel kan wonen, ik droom even verder hoor.


3. The Hunger Games
Laten we even het feit negeren dat er jaarlijks kinderen elkaar moeten vermoorden, maar wat lijkt The Capitol me eigenlijk een heerlijke plek om te wonen, ik kan zo lachen om de mensen die er wonen. Ze zijn allemaal zo onwetend en je kan ze eigenlijk niet eens kwalijk nemen dat ze naar the games kijken voor plezier, ze weten niet beter. Of plaats me anders maar in District 4 zodat ik de hele dag kan zwijmelen bij Finnick.

Nu ik er zo over nadenk zijn de meeste werelden niet eens heel prettig voor de inwoners, onderdrukking en moorden, maar dat maakt het juist natuurlijk zo interessant.

1 opmerking:

  1. Ik zou echt in Narnia willen wonen, in Cair Paravel als koningin... *droomt weg*
    Of inderdaad op Hogwarts!

    BeantwoordenVerwijderen