woensdag 30 maart 2016

Anna and the French Kiss - Stephanie Perkins (Anna and the frenck kiss #1)

Anna kijkt erg uit naar haar laatste jaar op school in Atlanta, waar ze een cool bijbaantje heeft, een lieve vriendin en waar haar secret crush opeens interesse in haar lijkt te hebben. Dan wordt ze door haar vader naar de kostschool in Parijs gestuurd. Anna voelt zich eerst doodongelukkig, maar dat gevoel ebt gauw weg als ze Étienne St. Clair ontmoet. Étienne is charmant en heeft de looks & de brains… en een vriendin. Maar in de Stad van de Liefde moeten wensen uit kunnen komen. Zal een jaar vol bijna-romantische ervaringen eindigen met de felbegeerde French Kiss? bron; Goodreads



Ik had dit boek al tijden op mijn TBR staan, en doordat YALfest steeds dichterbij komt kreeg ik steeds meer haast om deze te lezen. 

Ten eerste de personage's, ik vond Anna heel fijn als hoofdpersoon, ze is gek op films en schrijft er ook reviews over, als boekblogger is dat al een aardig herkenbaar en dat maakt het lezen zeker en stuk leuker. De personage's zijn allemaal mooi uitgewerkt, en je komt eigenlijk vrij weinig te weten over de vrienden van Anna, maar dat is ook niet nodig voor het verhaal en het stoort dus niet. 

Het verhaal is vrij simpel, geen stoere gevechten maar gewoon een jongen en meisje die verliefd worden maar alles werk hun tegen. (zoals een huidige vriendin, geen wereldoorlog of iets) Maar dat maakt het zeker niet minder leuk, het is zelfs super schattig (ik kan geen ander woord bedenken om dit boek goed samen te vatten)

De schrijfstijl is erg fijn, het is makkelijk om te volgen en ik denk dat dit boek goed geschikt is voor mensen die nog niet veel/nog niks in het Engels hebben gelezen.


“For the two of us, home isn't a place. It is a person. And we are finally home.” 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten